customer-service credit-card delivery sweden
Snabba leveranser
Kunnig kundtjänst
Kort, faktura och leasing

Frakt & leverans

Frakt & Leverans

Snabba, säkra och kostnadseffektiva leveranser, det är ledorden Todd Timber arbetar efter. Todd Timber arbetar inte med eget lager utan vi har knutit till oss enskilda leverantörer runt om i Sverige. Vi kallar dessa för våra Partners. Din beställning skickas alltid från respektive partners egna lager. Har du beställt produkter som kommer från olika partners kommer varorna skickas till dig i olika försändelser.

Våra samarbetspartners har krav på sig att behandla din order inom 24 timmar under helgfria vardagar. Många varor är lagerförda medan andra produkter kan ha lite längre leveranstider vilket står angivet i produktbeskrivningarna. För otympliga/tunga produkter kommer du eventuellt bli kontaktad för att bestämma tid för leverans. 

De produkter som säljs via e-handel på Todd Timber har givits uppskattade antal dagar innan sändningen förväntas anlända till din leveransadress alt. ombud. Antal leveransdagar är ett estimat och kan ej garanteras.

De produkter som säljs på offert anger vi en uppskattad leveranstid i orderbekräftelsen, vilket oftast är en angiven vecka. Det innebär att produkten förväntas lämna fabrik under den veckan.  I övrigt hänvisar vi till villkoren i Maskinleverantörernas Maskin03 avseende produkter som säljs på offert.

När du genomför ett köp på Todd Timber skickas en orderbekräftelse till den e-postadress som du angivit. På denna orderbekräftelse finner du förutom information om ditt köp även ditt beställningsnummer.

I alla ärenden är det till Todd Timber du vänder dig till om du har frågor, funderingar, vill veta mer om din order, eller vill reklamera dina varor.

Allmänna frågor: kundservice@toddtimber.com

Frågor kring redan gjorda köp, reklamation mm: order@toddtimber.com

Leveransstatus

När vi tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post med ditt beställningsnummer. Det är detta nummer du använder i din kommunikation med oss om du har funderingar kring din order.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå måste du anmäla detta både till Todd Timber och fraktbolaget så fort du mottagit din leverans. Det gäller både synliga och dolda skador. Därför är det viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant, både utanpå och inuti, direkt när du tagit emot dem. En transportskada ska anmälas till Todd Timber inom skälig tid från att du mottagit varan. Observera att du inte får använda den skadade produkten och att du måste behålla produktens emballage, så att detta kan besiktigas vid handläggning av skadeärendet. Beroende på skadans omfattning byts produkten ut eller så görs en återbetalning till dig.

Outhämtade varor

Hämtar du inte ut ditt paket inom angiven tid eller inte svarar i telefon då transportören ringer dig och varan returneras till Partnern, kommer Todd Timber debitera dig en avgift på 190 kr inkl. moms (hanteringsavgift) per outlöst vara. Todd Timber återbetalar dock erlagt köpbelopp till konsumenten, reducerat med nämnd avgift plus fraktkostnad då varan returnerats.

Du kan alltid välja att istället få din vara utskickat på nytt. Då debiteras du 190 kr (hanteringsavgift) plus två fraktkostnader (för att varorna skickas i retur till Partnern och till dig på nytt). Denna kostnad kommer Todd Timber att debitera dig och skall betalas innan varorna levereras.