customer-service credit-card delivery
Snabba leveranser
Kunnig kundtjänst
Kort, faktura och leasing

Returer

Returer på Todd Timber

Vi på Todd Timber arbetar hårt och med kontinuerlig kontroll för att se till att varorna du som kund köper av oss levereras till dig i sin helhet och enligt dina specifikationer. Men om du mot förmodan skulle motta en ofullständig beställning eller fel produkter eller om du helt enkelt inte är nöjd med din beställning så vill vi förstås veta detta så fort som möjligt så att vi har möjlighet att åtgärda detta på bästa tänkbara sätt. Vi ber dig därför skicka ett mail till oss på order@toddtimber.com där du uppger ditt beställningsnummer och skäl till varför du vill returnera varan.    

Vi uppmanar företagskunder att kontrollera varan i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som upptäcks därefter kan reklameras inom garantiperioden som står angiven i varje produktbeskrivning.

Du som är privatperson har 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen och innebär att du kan returnera varan inom 14 dagar från leveransdag under förutsättning att den är oanvänd och oskadad. Om en vara är använd och hanteras oförsiktigt och därmed inte kan säljas som ny så blir du skyldig att ersätta för värdeminskningen. Vi uppmanar dig till att vara varsam med eventuellt emballage och förpackningar då dessa måste sändas tillbaka med varan. Ångerrätten omfattar ej varor som tillverkats enligt dina anvisningar och som fått en personlig prägel. Som kund betalar du själv returfrakt, och ångrad frakt bör förpackas väl (i samma emballage som den skickades i). Du som konsument ansvarar för risken vid returfrakt, denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Produkter som är plomberade och/eller förvaras i en sluten förpackning är undantagna från ångerrätten ifall plomberingen/förpackningen är bruten.

Avbeställa eller byta produkt

Det går inte att komplettera, ändra i, eller avbeställa en order efter att den lagts och bekräftats. 

Garanti & reklamationsrätt

Garantiden skiljer sig åt mellan olika produkter och detta står angivet i produktbeskrivningen eller i information som medföljer vid leverans. Kontakta oss gärna om du är osäker och har frågor om garantin kring den produkt du är intresserad av innan köp. Todd Timber sköter all kommunikation för dig som kund gällande reklamationen och returärenden.

Vid reklamations- och  garantiärenden görs alltid en bedömning av Todd Timber eller dess samarbetspartners för att säkerställa orsak. Fraktkostnaden för returhantering vid Fel på produkt eller order bekostas av den enskilda Partnern. Vid Fel på produkt som ej orsakats av dig och ej uppstått som följd av felaktigt användande så repareras eller ersätts produkten av den enskilda Partnern.

Din orderbekräftelse eller kvittens gäller som garantibevis och underlag för reklamationsrätt. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten och vid reklamationer.

Återbetalning

När din retur har accepterats görs en återbetalning med samma betalningsmetod som du använde vid köptillfället. Det innebär att återbetalningar endast kan ske till samma källa som du använde för att köpa produkterna från början (kreditkortsköp betalas till exempel tillbaka till ditt kreditkort). Vid retur av reklamerade produkter skickas ersättningsprodukt ut till dig utan extra kostnad förutsatt att reklamationen godkänns.

Support

Vi har som mål att besvara samtliga ärenden inom 24 timmar och vi gör alltid så gott vi kan för att uppfylla det målet även under dagar då vi inte är fullt bemannande. Ha i åtanke att vår kundtjänst inte har öppet under lördag, söndag eller allmänna helgdagar. Kontakta gärna kundtjänst för mer information.